måndag 2 november 2009
Bristande servicekänsla inom Malmö Stad
Jag är nog en av de få eldsjälarna i vår kära stad som bryr sig om närmiljön. Om det är saker jag stör mig på så kontaktar jag kommunen. Det kan gälla allt från skräpiga miljöer, lampor som inte fungerar, skadegörelse på lekplatser, bristande översyn av fotbollsplaner, dåliga asfaltsarbeten, nya förslag på cykelbanor, nedhuggning av självdöda träd, trafikfarliga platser etc. Ofta är det Gatukontoret jag mejlar till då stadsdelsförvaltning av någon anledning inte "äger" dessa frågor. Tyvärr är det så att nästan varenda gång jag kontaktar deras kundtjänst så får jag "Godag Yxskaft" tillbaka. Svaren kan vara "kommer att åtgärdas", "finns ej i budget", "kommer ej att fixa - det är bra som det är" osv. Feedbacken är ofta extremt kortfattad och lämnar mycket öppet för fri tolkning. Tänk om jag någon gång skulle få höra - "Vad roligt att du kontaktar oss, vi kommer att åtgärda detta under veckan, kontaktperson är, stort tack för feedback..." Senast har jag klagat på trafiksituationen på väg 101 genom byn. Svaret tillbaka lyder ordagrant: "Min bedömning är att Käglingevägen är väl försedd med farthinder är det trots allt någon som klarar av att köra för fort är det polisen du får vända dej till." Tack för den medborgardialogen!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar